onsdag 31 oktober 2012

Bulguroff a´la Annkie

Igår skulle jag lag lunch till ungarna och en av deras kompisar. Hade en Falukorv i frysen, så den tog jag fram. Men vad ska man hitta på. Korvstroganoff gick inte då jag saknade ingredienser, pasta skulle vi ha till kvällen, potatisen var slut. Jaaaa, och nu då. Aha, här har vi lite Bulgur. Jag gör något med det. Det blev som en krämig risotto med korv i, och ungarna älskade den. Då blir man ju såååå glad. Namnet hittade jag på, ja något måste den ju heta. Bulguroff a´la Annkie 4 personer 3 dl hel Bulgur 1/2 msk mald spiskummin 2 msk paprikapulver fräses i 2 msk rapsolja Tillsätt 6 dl vatten, salt och svartpeppar. Koka 8 min och efter den tiden kryddar ni med 2 tsk oregano, 1 tsk vitlökspulver, 1 dl chilisås. Skär 30 cm Falukorv i tärningar och häll i och en burk majs, och låt puttra 4 minuter till. Servera med lite gräddfil till. Variera med lite starka korvar är nog inte helt fel! Lycka till!

Inga kommentarer: